newcecy

What's gonna happen next?

GOD JU-... Eh... God fortsättning! :P

Publicerad 2010-12-26 19:35:53 i Allmänt

Hej och god jul! Nu är det i och för sig den 26 december, men ändå. Jag är i Kalmar tillsammans med mamma och lillebror. Vi bor med morfar i hans lägenhet. :) Vi firade jul tillsammans med vår morbror, hans fru och deras tre barn. Lillebror fick två julklappar, jag fick också två och mamma fick en. Men brorsan och jag ska ju på en till julklappsutdelning sen, hos pappa. Så det är ju okej. :P
Det var en väldig massa elände när vi skulle hit. Vi kom till Stockholm, där fick vi vänta extra länge på tåget till Alvesta. Jag var inte så värst tålmodig där. Vet inte vad som hände, men jag kände att allt var så hopplöst helt plötsligt. Vårt tåg försvann från tavlan en stund. :O Men sen kom det tillbaka. :) När vi äntligen kom iväg, så var tåget väldigt försenat. Men jag kände mig lugnare, för vi var i allafall på väg igen. Men... Sen i Alvesta, där vi skulle byta tåg till Kalmar, var det jättejobbigt. Det hade varit många inställda tåg till Kalmar, så vi var lite oroliga. Men det fanns ett tåg, som vi hade tänkt att åka med. Men sen blev det inställt. Stationen var full med besvikna resenärer, för tåget skulle även till Emmaboda och Växjö. Allas hopp tändes när en tjej ur personalen meddelade att vi skulle få åka buss (istället för att vänta på tåget som gick 23:25), men det hoppet släcktes lika fort. En annan tjej sa att det inte går, pga någonting i trafiken. Jag var trött, så jag hörde inte så noga. Så alla satt och väntade, men typ 2 min senare så får vi åka buss i allafall. Hurra! Äntligen! Alla rusade ut mot bussen. Busschauffören var så försiktig på vägen, för det var värsta kastvindarna som slungades mot bussen. Jag märkte inget, jag sov. :P Sen kom vi fram och mamma ringde efter taxi. Stackars morfar fick hålla sig vaken för vår skull. Vi märkte varför tågen var inställda när taxin kom fram till morfar. Det var en jättestorm! Snön kastades mot oss, vi såg knappt något! Men vi hörde morfars röst, så vi följde den. Då var vi ÄNTLIGEN framme... Skönt. Alla slocknade direkt. Jag hoppas att hemresan inte blir lika jobbig. O_O
Men nu ska vi njuta av dem två sista dagarna vi har kvar här i Kalmar. Vi kommer inte kunna träffa kusinerna imorrn, som för övrigt äääälskar lillebrorsan (och mig?), för de ska till Allgunnen (deras sommarställe). Jag har fått vara domare/psykolog dem här dagarna, jag orkade inte höra på allt bråk om vem som hoppade på vems huvud i Super Mario (ett av spelen de spelade). -_- Så jag sa till på skarpen! De bråkade om ingenting. Lillebror har föregått med förvånansvärt gott exempel, han var snäll! :O De som känner honom (alltså jag och mamma) är de enda som förstår hur annorlunda han har betett sig.
Men, nu ska jag sluta. Jag glömde laddaren hos kusinerna, så min dator lär lägga av snart.

Aajm... Driiiimiing ofv a waaaaaaajt... Krissmäääs! ;) Happy Holidays! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cecy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela