newcecy

What's gonna happen next?

Cake factory project

Publicerad 2011-09-16 15:08:48 i Allmänt

Jag tänker börja att göra tårtor, alltså ta emot beställningar. Jag måste skaffa jobb så att jag kan få pengar och köpa fler häftiga saker till tårtbakning. Jag har gjort 1 riktig tårta, till min syssling Alvas födelsedag.

Här är Alvas tårta:


Den blev dock inte så jättegod. Har lite svårt med att balansera smak och utseendet. Men det var helt okej. Det var konstigt recept också, men jag fortsätter att öva.

Nu måste jag komma på ett bra namn till min lilla "verksamhet" också. Vill gärna ha med min faster och min farmor på något sätt, för det är nog därifrån jag fick intresset. Och det skulle nog vara en fin gest också. Det är lite gulligt och kul också, eftersom båda heter Irma. Hmm... Jag vill gärna ha med mitt "Cecy" också, på något sätt... Ett C och två I... ICI Cakes? Eller något sånt. Om någon som läser har en idé, kommentera gärna. :)

Jag har också funderat på att färga håret rött, tror det skulle vara snyggt. ^w^ (Helt annat ämne, men det är min blogg och jag får skriva vad jag vill. :P) Och jag var hos frisören för några veckor sen, men det blev inte riktigt som jag ville. Ska klippa mig snart igen, men se till att det blir precis som jag vill ha det. ^-^

Ok, nu ska jag tänka på tårtor som vanligt. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cecy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela