newcecy

What's gonna happen next?

Red velvet... Hurraaay!

Publicerad 2011-09-22 11:07:24 i Allmänt

Har bakat red velvet cupcakes, snyggaaaa! <3 Ny favorit. ^^ Nu kommer bilder.


Jättehärlig röd färg!


Mmm, känner doften. My lovelies in the oven.


Gjorde 2 till pappa. Reggae, man!


Och resten blev Jekyll & Hyde-inspirerade. Hehe, de gick åt fort. :P

Japp, det var alla. Red velvet är gott, men det är många ingredienser så det blir jobbigt att göra. Och väldigt mycket karamellfärg... Men jag ska nog göra det igen. Funderar på att göra en tårta till musikalen, till sista föreställningen. De har en efterfest då, när de har städat undan allt. Då vore det häftigt om jag kom ingåendes med en riktigt häftig tårta. Har redan börjat rita en design, men den är väldigt komplicerad och svår. Jag måste köpa en massa saker då också. Som t ex hudfärgad karamellfärg. Men det kostar mycket, som sagt. Måste fixa jobb, vill ha pengar! Sen vet jag inte om jag kommer att orka bära in den heller. Behöver en vagn eller rullbord eller något liknande. Och några som hjälper till kanske. Vi får se hur stor jag gör den. Om jag får jobb på konditori kan jag be om att få lite hjälp där, t ex låna kyl. För tårtan måste kylas, och den får nog inte plats i en vanlig kyl... Guuud, vad har jag gett mig in på! Men en dag skulle jag faktiskt vilja ha ett eget konditori, med en massa tårtor och bakelser. Inget bröd, inga mackor, inga soppor och blaha blaha. Bara namnam! Vi skulle ta beställningar och allt. Hoppas min dröm blir verklighet. För det skulle vara härligt att ha något sånt i Sverige.

Hmmm, drömmar...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cecy

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela